The researchers said the number of games such as crossword, Scrabble, or exercises such as yoga, hiking, and even get active with your left hand, can sharpen the brain.

But there are other ways that the food enjoyable. Prepare a shopping list to meet the basket with a number of foods that can help sharpen the brain.

Dr. Mehmet Oz, RealAge health experts, recommends five types of food to be consumed every day so the more brilliant brain function:

Blueberry
Compounds in the berries into the body armor of Alzheimer’s disease and premature aging.

Egg
Favorite food at breakfast contains selenium, the mineral that helps maintain brain function and younger. “Eggs are also high in protein and low in calories. Large egg contains 75 calories and 5 grams of fat, and full of vitamins A, B, and D, “says Claire Williamson, nutrition researcher at the British Nutrition Foundation.

Mustard
Mustard consumption of 17 milligrams a day or a tablespoon, can help the body activate genes that control the cleanup of waste cells in the brain.

Salmon
Salmon Fish contains Omega-3 fatty acids needed to prevent premature aging.

Greens
Consumption of green vegetables that contain carotenoids, such as cabbage, three times daily. These foods can help the body to reduce mental decline due to aging.

Artikel dalam bahasa indonesia

Para peneliti mengatakan, sejumlah permainan seperti teka teki silang, scrabble, atau latihan seperti yoga, jalan kaki, bahkan membiasakan aktif dengan tangan kiri, bisa mempertajam otak.

Namun ada cara lain yang menyenangkan yakni dengan makanan. Siapkan daftar belanja untuk memenuhi keranjang dengan sejumlah makanan yang bisa membantu mempertajam otak.

Dr. Mehmet Oz, pakar kesehatan dari RealAge, merekomendasikan lima jenis makanan yang perlu dikonsumsi setiap hari agar fungsi otak semakin cemerlang:

Blueberry
Senyawa di buah berry menjadi pelindung tubuh dari penyakit Alzheimer dan penuaan dini.

Telur
Makanan favorit saat sarapan ini mengandung selenium, mineral yang membantu fungsi otak tetap terjaga dan awet muda. “Telur juga tinggi protein dan rendah kalori. Telur yang besar mengandung 75 kalori dan 5 gr lemak, serta penuh vitamin A, B, dan D,” ujar Claire Williamson, peneliti nutrisi di British Nutrition Foundation.

Mustar
Konsumsi mustar 17 miligram sehari atau satu sendok makan, bisa membantu tubuh mengaktivasi gen yang mengontrol pembersihan sel limbah dalam otak.

Salmon
Ikan Salmon memiliki kandungan asam lemak Omega-3 yang dibutuhkan untuk mencegah penuaan dini.

Sayuran hijau
Konsumsi sayuran hijau yang memiliki kandungan karotin, seperti kol, tiga kali sehari. Makanan ini bisa membantu tubuh untuk mengurangi kemunduran mental karena faktor usia.

About Khamir_Yeast

Pengajar dan Penulis Independen, Penyayang Kucing, Karakter : Humoris tapi Gampang Tersinggung, Agak temperamental dan cepat emosi, Cepat memaafkan, Lebih suka menganalisa sebelum berkomentar, Bersahabat tapi gak suka dengan orang yang Lebay. Suka makanan yang pedas. Hobi melukis, berenang, dan memasak. Moto Hidup : BATU saja bisa PECAH apalagi MASALAH ....

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s